Vücudun herhangi bir yerinde ortaya çıkan “iltihaplanma” durumu sonucun enfeksiyon ile karşılaşılır. Enfeksiyon yani iltihaplanma ise bulunduğu yerden ismini alır. Örneğin; vajina bölgesinde yer alan iltihaplanmalara “vajina enfeksiyonu” denir. Çeşitli sebeplerle ortaya çıkabilen vajina enfeksiyonları tedavi edilmez ise kısırlığa kadar gidebilen ağır bir tablo çizebilir. Bu nedenle, vajinal enfeksiyonların belirtilerini yakından incelemeli ve bu belirtiler bizde mevcut ise hemen kadın doğum doktoruna giderek “vajinit” tedavisi görmeliyiz. Vajinal enfeksiyonlar nedir, neden olur, vajinal enfeksiyonların sebep olabileceği hastalıklar nelerdir, vajinal enfeksiyonların tanısı nasıl konur gibi birçok sorunun yanıtını bu içerikte bulabilir,

Vajinal Enfeksiyon Nedir?

Hemen hemen bir kadının hayatının herhangi bir zaman dilinde “karşılaşması” olağan olan bir hastalık olarak nitelendirilen vajinal enfeksiyon, vajinanın iltihaplanmasıdır. Çeşitli sebeplerden ötürü vajinanın değişime uğraması sonucunda vajina iltihaplanır ve bazı belirtiler verir. Kadın hastalıkları kategorisinde değerlendirilen vajinal enfeksiyonlar, tekrarlayabilen hastalıklar olduğu için “düzenli bir şekilde” kontrollerini yapılması gerekir.

Vajinal Enfeksiyonun Sebepleri Nelerdir?

Kötü alışkanlıklar başta olmak üzere çeşitli sebeplerle vajinal enfeksiyonlarla karşılaşabiliriz. Bu nedenle; vajinal enfeksiyonun “pislikten” olduğu söylemi haliyle doğru değildir.

Vajinal enfeksiyona sebep olabilen durumlar arasında;

• Dar ve sıkı sentetik giysilerin tercih edilmesi
  • Hamileliğin başlangıcı ( hormonal denge değişimi)
  • Şeker hastalığına sahip olmak
  • Doğum kontrol hapının kullanımı
  • Vajinal duş yada vajinal kremlerin sık kullanılması
  • Bağışıklık sisteminin zayıf olması sayılabilir.

Vajinal enfeksiyonların sık görülmesinin sebepleri ise aşağıda daha detaylı olarak aktarılmıştır.

Prezervatifi Değiştirmemek

Hamilelikten ve cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmak amacıyla kullanılan prezervatif, yapısı gereği daima “mikropları” barındırır. Bu nedenle, bir kez kullanılan bir prezervatifi yıkamak sureti ile tekrar kullanmak; enfeksiyonlara sebep olabilir. Ayrıca, anal veya vajinal ilişkiye “aynı prezervatif” ile girme alışkanlıkları da ne yazık ki enfeksiyonlara davetiye çıkaracaktır.

Antibiyotikler

Antibiyotikler, günümüzde bakterileri öldürmek amacıyla reçete edilmektedir. Bu yargı elbette doğrudur ancak birçok antibiyotik çeşidi aynı zamanda faydalı bakterileri de öldürecektir. Bu nedenle, vajina bölgesinde “faydalı bakterilerin” yok olması ile birlikte bakteriler, vajina içerisinde yayılacak ve enfeksiyona sebep olabileceklerdir. Eğer ki sık sık tekrarlayan vajinal enfeksiyon şikayetiniz varsa, doktorunuza kullandığınız mevcut antibiyotikleri belirtmeniz, bir daha vajinal enfeksiyon geçirmenizi engelleyecek önemli bir adımdır.

Hormon Değişimleri

Hormon değişimleri, vajinal enfeksiyonunun ana sebeplerinden birisidir. Hormonal tedavi esnasında yada menopoz dönemlerinde görülen vajinitin sebebi, hormonal değişimlerdir.

Sentetik İç Çamaşırı Giymek

Nemli, sıcak ve kapalı bölgelerde bakteriler yaşar ve üremeye devam ederler. Bu nedenle; sentetik iç çamaşırlarından ve likralı/dar giysilerden uzak durmak, vajinite yakalanmamak için önemli bir adımdır.

Yüksek Kan Şekeri Seviyesi

Maya mantarları ile yüksek kan şekeri seviyeleri ile doğrudan bir ilişki vardır. Yağ ve şeker tüketimine dikkat eden bir kadında, vajinit rahatsızlığının oluşma olasılığı oldukça azken, yağlı ve bol şekerli beslenme düzenine sahip bir kadının tekrarlayan vajinit rahatsızlığı olduğu araştırmalarca kanıtlanmıştır.

Vajinal Enfeksiyon Türleri Nelerdir?

Not: Vajinal enfeksiyonların hepsi tek tip değildir. Her biri farklı bir sebepten ötürü meydana gelir ve farklı tedavilerle yok edilirler.

Vaginomikoz veya mantar enfeksiyonu

Kandida mantarının sebep olduğu vaginomikozun (vaginal kandidiyazis) varlığında; yoğun bir vajinal akıntı, vulvada kızarıklık ve kaşıntı şikayeti görülür. Tedavisi oldukça kolay olan vaginomikoz için muayene olmalı ve doktorunuzun reçete ettiği ilaçları, düzenli olarak kullanmalısınız.

Bakteriyel vajinozis

Cinsel yolla bulaşan hastalıkların gelişme riskini arttıran bakteriyel vajinozis, doğurganlık çağlarında daha sık görülür.

• Balıksı kokan bir akıntıdan şikayet ediyorsanız
  • İdrarınızı yaparken yanma hissediyorsanız
  • Vajinanız kaşınıyor yada ağrıyorsa mutlaka bir kadın hastalıkları uzmanıyla görüşmeli ve hemen tedavinize başlamalısınız.

Trikomonas vajiniti

Mikrobik bir ajanın sebep olduğu trikomonas vajiniti, cinsel ilişki yoluyla yayılır. Küf kokusu, vajinal yanma, yeşilimsi akıntı gibi çeşitli belirtiler veren trikomonas vajiniti, antibiyotikler ile tedavi etmek mümkündür.

Chlamydia

Zatürre, artrit, pnömoni gibi çeşitli hastalıklara sebep olabilen Chlamydia, cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyon çeşididir. Genital bölgede aktif olarak kendini “kötü koku ve akıntı” ile gösteren Chlamydia’da akıntının rengi, beyazdır.

Virüsten kaynaklı vajinal enfeksiyon

Herpes simpleks virüsünden kaynaklanan bu enfeksiyon türünde, vajinada tahriş ve yaraya dönüşen kabarcıklar görülür.

Vajinal Enfeksiyonlar Nasıl Tedavi Edilir?

Kötü koku, idrarda yanma, kaşıntı ve yara ile kendini belli eden vajinal enfeksiyonun tedavisi, iltihabın türüne göre yapılmalıdır. Zira, her bir vajinit çeşidinin etkeni, farklıdır ve tedavi de etkenleri ortadan kaldırmaya yönelik olmalıdır. Kadın hastalıkları uzmanı, vajinayı gözlemlendiğinde ve sizi dinlediğinde vajinal enfeksiyonunuzun çeşidini saptayabilecek ve gerekli tedavileri başlatacaktır.

Kadınlar; anatomik yapı gereği “enfeksiyon ve hastalıklara” karşı, daha açık ve korunmasız” olabilmekteler. Hayatının bir döneminde; “en az 1 kez” vajinit ile karşı karşıya kalan kadınlar, çeşitli şikayetlerle kadın doğum doktorlarına başvururlar. Çeşitli sebeplerden ötürü karşılaşılan vajinit, tedavi edilse dahi “yeniden” oluşabilmektedir. Zira, “tekrarlayan vajinitlerin”, üreme sistemlerine etki etmesi sonucunda da yine bir takım hastalıklar ve problemler, gün yüzüne çıkabilmektedir. Bu nedenle; üreme sistemlerine sıçramadan tedavi edilmesi gereken kadın hastalıkları listesinde yer alan vajinit problemi, mutlaka kadın doğum uzmanı tarafından incelenmeli ve gerekli tedavileri yapılmalıdır. Tekrarlayan vajinitin teşhisi İstanbul vajinit tedavisi  Vajinit nedir, vajinit belirtileri nelerdir, vajinitin sebepleri nelerdir, tekrarlayan vajinitler nelere sebep olur, vajinit tedavisi nasıl yapılır gibi birçok sorunun yanıtını bulabileceğiniz bu içerikte, tekrarlayan vajinitler ile nasıl başa çıkılacağı konusunda da detaylı bilgilere yer verilmektedir.

Vajinit Nedir?

Günümüzün kadın hastalıkları listesinde “görmeye” alışkın olduğumuz vajinit, vajinada meydana gelen iltihabı ifade etmek için kullanılır. Kadınların 1/3’ünde görülme sıklığı olan vajinit problemlerinin tedavisi ise oldukça kolaydır ve kısa sürede yapılır.

Vajinite Sebep Olan Faktörler Nelerdir?

Vajinitin oluşmasında bir takım “faktörler” vardır ve bu faktörlerin birleşmesiyle de vajinit şikayeti, daha da şiddetli bir hale dönüşebilir. Örneğin; başta vajinanın normal dengesinin bozulmasından doğan” vajinit hastalığına” ek olarak, “temizliğe dikkat etmemek” de eklendiğinde vajinitin semptomları da “hastalığın şiddetini” arttıracaktır.

Berrak , sıvı akışı şeklinde gelen sıvılar “normal” olarak kabul edilirken “kokulu, mukuslu ve donuk” gelen sıvılar ise “normal” kabul edilmemektedir. Zira, bunlara ek olarak kaşıntı, kötü kokulu idrar yapmak gibi bir takım şikayetlerle birlikte “vajinadan gelen sıvılar”, vajinit olarak tanımlanmaktadır.

Antibiyotik kullanımı, spermistler, vajinal duş almak, menopoza girmek, sık cinsel ilişki kurmak ve hormon düzeylerindeki değişiklikler “vajinit sebepleri” olarak sayılabilmektedir. Ayrıca, üşütme ve enfeksiyon kapma sebebiyle de “vajinit” ile sıkça karşılaşılabilir..

Vajinit Belirtileri Nelerdir?

• Kötü kokulu akıntınız varsa
  • Uzun süredir “akıntınız” şikayet edilecek boyutlara ulaştıysa
  • Vajinada daima ıslaklık söz konusuysa
  • Cinsel ilişkide ağrı hissi
  • Kasık bölgesinde ağrı
  • İdrar yaparken yanma gibi çeşitli belirtiler, “vajinitin” varlığını bize işaret eder.

Vajinit Tanısı Nasıl Konur?

İdrarda yanma başta olmak üzere, cinsel ilişkide ağrı yada kötü kokulu idrar yapma gibi şikayetler ile kadın doğum uzmanlarına başvurduğunuzda “kadın doğum uzmanı “ , vajinit tanısı koymak için gerekli testleri ve tetkikleri isteyecektir. Genelde “vajinadaki akıntıların incelenmesi ve şikayetlerin dinlenmesi” ile koyulan vajinit tanısı, tüm tahlil ve tetkikler sonucunda netleşir.

Vajinit Tipleri Nelerdir?

Mantar Enfeksiyonu

Vajinitin en sık görülen tipi olan “mantar enfeksiyonu” , kandidiyaz olarak da bilinir. Candida tarafından tetiklenen mantar enfeksiyonu, vajinaya yerleştiğinde ve üremeye devam ettiğinde vajinit belirtileri de gün yüzüne çıkar. Antibiyotik kullanımı ve şeker hastalığına bağlı olarak gelişen mantar enfeksiyonu, tekrar eden vajinit türleri arasında yer alır.

Vulva yanması ve kaşıntı ile kendini gösteren “mantar enfeksiyonu”, beyaz topak halinde vajinal akıntı ile ortaya çıkar. Vajinal ilaç yada tablet ilaçlarla çözümlenebilen mantar enfeksiyonunun tekrarlayan vajinit enfeksiyonlarına dönüşmemesi için doktorunuz “vajina temizliği” konusunda da sizi bilgilendirecektir.

Bakteriyel Vajinoz:

Balıksı bir koku ve  akıntı görüldüğünde ise bakteriyel vajinözden şüphelenilir. Zira, vajinada doğal ortamda bulunan “bakterilerin” bir anda çoğalması sonucunda meydana gelen “bakteriyel vajinöz” kaynaklı vajinitin tedavisi de antibiyotik ile sağlanır. Krem yada jel reçete edilen bakteriyel vajinöz geçmez yada tekrarlarsa “ başka enfeksiyon “ varlığını değerlendirmek üzere doktorunuz sizi “tekrar” muayene edecektir.

Trikomoniyazis:

Cinsel ilişkiden dolayı kaynaklanan trikomoniyazis vajinitini, trikomonas vajinalis oluşturur. İdrar yaparken yanmadan vulva yanmasına, kızarıklıktan tahrişe kadar birçok belirtisi olan trikomoniyazis, cinsel yolla bulaşan hastalıkların görülme sıklığını da arttıran bir vajinit tipidir. Metronidazol tek doz ilaç kullanımı ile tedavisi yapılan trikomoniyazis hastalarının eşleri de mutlaka doktor kontrolüne gitmelidir.

Atrofik Vajinit:

Kadınlık hormonlarının seviyelerinin düştüğü zamanlarda görülebilen atrofik vajinitin kaynağı, enfeksiyon değildir. Menopoz ve emzirme gibi durumlarda da meydana gelebilen atrofik vajinit; kuruluk ve yanma ile kendini belli eder. Vajinal krem ve tabletler ile tedavisi sağlanan atrofik vajinitte” hormon testlerine” bakılarak diğer tedavi de seçenekleri de değerlendirilir.

Vajinit Tedavisi Nasıl Yapılıyor?

Vajinitin tedavisi, vajinitin ne derecede olduğu ve semptomlarıyla belirlenmelidir. Bu nedenle, semptomları kaldırmaya yönelik “ilaç” kullanımı doktor tarafından mutlaka reçete edilir. Buna ek olarak vajinal kremler yada jeller de yine vajinit tedavisinde sık başvurulan tedavi yöntemleridir.

Call Now ButtonFiyat ve Randevu Ara